13 junio 2008

Simplement Radiohead

Qui m'anava a dir que veuria a Radiohead en concert, a escassos 2 quilòmetres de casa meva i per la cara. Després de la magnífica actuació que la banda d'Oxford va oferir anit al "concertòdrom" que s'ha convertit el Fòrum puc dir, tirant de clàssics, que ja puc morir.

La banda liderada pel pernil de Yorke va tocar durant prop de dues hores nous temes del darrer treball, In Rainbows, i els va intercalar sabentment amb clàssics d'anteriors discos. No va sonar Creep, ni Karma Police (la policia Carme en català) ni Let Down, una llàstima; no obstant, el torrent imparable de sons que brollaven dels altaveus van fer que m'evadís de tot i que se'm quedés una cara de tonto.

La il·luminació va estar a l'alçada de les circumstàncies. És més, crec que els efectes de llum van ser tant bons que fins i tot van eclipsar la música en certs moments. Hi va haver moments que em vaig sentir a la peli Encuentros en la tercera fase. L'acústica, contra tot pronòstic, va ser impecable. Personalment hagués apujat un pèl el volum, però em va sorprendre que se sentissin a la perfecció tots els instruments i fins i tot la inintel·ligible lletra cantada pel Tom.

La part negativa va ser l'afluència. Més de vint mil ànimes amarades i super trendies em van fer sentir una orca en una llauna de sardines. Amb prou feines em vaig poder moure vint centímetres en dues hores, i els gruppies que m'envoltaven em van 'agobiar' força amb els seus crits, "balls" i comentaris.

Durant el concert vaig poder conèixer el mític periodista i musicòleg Santiago Alcanda, presentador de Tresfusión a Radio 3. Ell, innocent, em comentava comentant aspectes tècnics del concert i comparava Radiohead amb altres grups desconeguts per a mi. Jo assentia i dissimulava la meva ignorància tant bé com podia. Semblava feliç. Jo ho era.

Àudio: Like spinning plates (Radiohead)
Foto: Portada del millor disc dels 90 i un dels millors de la història, Ok computer.

5 comentarios:

Oscar V dijo...

i com funciona això de veure radiohead bu the face???

Daniel Gutiérrez Abella dijo...

Doncs tenint "motxa", està clar. Vaig conèixer la setmana anterior a una noia que treballa a Radio 3 i que viu a Madrid, i com no coneixia ningú a Barcelona (imagino) em va convidar a mi. Suposo que també va influir la meva planta i que digués tres mil cops que Radiohead m'encantaven ;)

Nu dijo...

ala dani quina enveja!!!!
i jo contenta després de llegir al Público que el concert va ser un frau....
mua!

Anónimo dijo...

has tornat! per fi! espero que el salt del new friends colony al cabòries hagi estat prou suau. i a veure si et deixes veure més per l'skype a hores intempestives, d'aquelles que es porten a àsia. un abrassot encantat de rellegir-te!

Daniel Gutiérrez Abella dijo...

Chino!
doncs el canvi no és molt suau, sincerament, però a hores d'ara intento habituar-m'hi.
Tu estàs bé per allà? Aprofita molt l'experiència.
Dani